Home staging – historia, zmiany, czasy najnowsze

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
17 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
27 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Pragniemy zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, gdy wybieramy się na imprezę klubową, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje także home staging – czyli zespół wszystkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, najczęściej będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem trzeba podjąć wszelkie działania, by obszar z oferty wyglądał fantastycznie. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, więc warto podyskutować z profesjonalistami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od genezy powstania techniki home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka firmy, która projektowała wnętrza. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie wypatrywała sposobów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszelkie niezbędne prace remontowe, posprzątać cały obszar i upiększyć go w taki sposób, żeby kupiec był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana o wiele prędzej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Dlaczego tak się stało? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie prawdopodobnego nabywcy jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła szacunek specjalistów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a specjalizacja o nazwie home staging zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z całą pewnością jest autorką szanowanych prac na ten temat.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w Stanach Zjednoczonych i zagościł także w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj ludzie nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również zrozumieli, że mogą sporo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, że Polacy szukali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się w zasadzie z dnia na dzień, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku domów. Barbara Schwarz zainicjowała dopracowany szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki zmieniającej się mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko działania poprawiające wygląd mieszkania. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która zwróci uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach wdrażania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który jedynie może nakłonić ewentualnego Kontrahenta do obejrzenia mieszkania. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, iż sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak dużo osób zapomina o naturalnych zachowaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w lokalu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej zatrudnić specjalistów z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza nieruchomość wypadła okazale.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.