Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – historia, zmiany, czasy najnowsze
20 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne w Google
3 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Zapewne wielu z was już zauważyło, że sieć internetowa niesie za sobą całą masę opcji w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym temacie pasuje jak ulał. Marketing internetowy to dziś istotna kwestia dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w sieci. W poniższym tekście zastanowimy się czym jest marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Żeby zagłębić się w problematykę związaną z marketingiem w internecie, odświeżmy sobie na początek jak działa sam marketing. Sporo osób stawia to na jednej półce z promocją konkretnego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma dać nam korzyści w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie jak największej grupy Konsumentów. Aby to miało miejsce, trzeba zadbać o wiele składników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, konieczna będzie systematyczna analiza zmian na rynku i odnoszenie się do potrzeb Kontrahentów.

Marketing on-line – jak zacząć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała charakterystyczna domena marketingu – marketing internetowy, zwany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji przenoszą działalność do sieci, żeby skorzystać z plusów internetu i odnaleźć nowych Klientów. Marketing on-line to ogół wszelkich działań, które kojarzymy z tradycyjnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać internetu. Gdy nasze działania będą dobrze funkcjonować, to wtedy miejsce naszej firmy w internecie znacznie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Kluczowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line jest witryna www naszej firmy. Z podstawowych różnic między powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line eksponujemy z pewnością rolę Klienta. Nie będzie ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. publikowanie poglądów na temat naszej pracy oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogosfera
– emailing

Analizowaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, natomiast poniżej skupimy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dać dużo profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta gałąź e-marketingu będzie szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie kolejnych Konsumentów, lecz zwłaszcza –  zbudowanie z nimi długotrwałych i bazujących na lojalności więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing opiera się zwłaszcza na zamieszczaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Klienta, który zdecyduje się pozostać z naszą spółką na zawsze. Oczywiście wiele zależy tutaj od naszej grupy docelowej. Tematyka musi być dopasowana do jej hobby, praktyk oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w przeróżnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, ale jeszcze większą wagę musimy przywiązywać do wartości upublicznianych przez nas treści. Kiedy Google uzna je za wartościowe, to wtedy to perspektywy naszej firmy na bycie na lepszej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Dopilnujmy, żeby treści były autorskie i nieszablonowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta dziedzina marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w danej branży, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w Social Media, potrafi znacznie oddziaływać na potencjalnych Nabywców. Gdy dokonujemy selekcji influencera powinniśmy się kierować dziedziną, w której działamy. Jeżeli chcemy promować sklep z odzieżą, wówczas świetnym rozwiązaniem jest zatrudnienie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W znalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Nie zapomnij o tym, żeby przed zatrudnieniem człowieka do promowania Twojej spółki, jasno ustalić cele i pomyśleć jaki budżet możesz na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zaangażowanie influencera musi być fragmentem dużej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Wiele możliwości, ale też sporo pracy do zrealizowania, jeśli nasza kampania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania powinny być sumiennie ułożone, a potem nieustannie musimy reagować na zmiany w modzie.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.