W jakich sprawach pomaga notariusz?

Skuteczne odchudzanie toruń sposoby na płaski brzuch zabiegi wyszczuplające
Sposoby na płaski brzuch – odchudzanie, ćwiczenia i lipomasaż
Kwiecień 7, 2017
kancelaria notarialna notariusz toruń notariusz usługi
Spisywanie umowy najmu okazjonalnego
Kwiecień 10, 2017
kancelaria notarialna z Torunia profesjonalny notariusz umowy notariusz sporządzanie dokumentów

kancelaria notarialna z Torunia profesjonalny notariusz umowy notariusz sporządzanie dokumentów

Z jakimi sprawami należałoby zgłosić się do kancelarii notarialnej?

W Polsce osoba mająca posadę notariusza zajmuje niezwykle ważną pozycję, bowiem wcale nie jest tylko – jak to się prosto stwierdza – osobą wzbudzającą ufność, lecz też kimś, kto bezbłędnie porusza się w zawiłościach prawa. Notariusz jest zatem funkcjonariuszem publicznym – tak jak stróż prawa – i jego zadaniem jest chronienie interesów Klienta. Do notariusza przeważnie przychodzi się z określoną sprawą oraz musimy mieć ze sobą wszelkie konieczne papiery. Te, które będą przez niego sporządzone są rozpatrywane jak dokumenty administracyjne i posiadają tzw. moc prawną. Mówiąc inaczej, to co było w nich przez strony ustanowione zaczyna obowiązywać. Nie ma się więc czemu dziwić, że do kancelarii notarialnej obowiązkowo należy wziąć, przykładowo umowy dotyczące majątku, umowę o rozdzielności majątkowej bądź umowę wynajmu domu.

Najważniejszym obowiązkiem notariusza jest podejmowanie decyzji odpowiednio z nakazami prawa, jednogłośnie z uzyskaną widzą i zdolnościami. Nie może stąd dojść do takiej sytuacji, gdy osoba mająca posadę notariusza z pełną świadomością krzywdzi własnych Klientów wdrażając liczne „uchybienia” i przeinaczenia. Każdego notariusza zobowiązuje Kodeks Etyki Zawodowej, jaki starannie podaje to, jak rejenci obowiązkowo muszą postępować.

Umowy, jakie opracowujemy na własną rękę, m in. umowę podnajmu mieszkania, zaświadczenie o pełnomocnictwie bądź pisma o oddaniu darowizny, krótko mówiąc nie są objęte przymusowym uwierzytelnianiem przez rejenta. Najczęściej występuje na nich pieczątka notariusza, jeżeli zależy nam na tym, żeby podnieść ważność oraz autentyczność konkretnego dokumentu. Ogólnie mówiąc – wcale nie ma takiego obowiązku, więc nie powinniśmy denerwować się o następne poświadczenia.

Rodzime prawo przewiduje także takie sytuacje, w jakich notariusz jest po prostu niezbędny. Są to dokumenty, które bez jego pieczęci są traktowane za nieważne.

Niżej znajdują się niektóre spośród takich dokumentów:

Dokumenty nabycia i odsprzedaży wszelakich nieruchomości – kamienic, domów wielorodzinnych, działek pod budowę, rejonów agrarnych, działek wypoczynkowych etc.

Wręczenie darowizny, jeżeli zapomogą jest nieruchomość

Darowizna działki

Umowa rozdzielczości majątkowej, mianowicie tzw. intercyza

Rozdział spadku, jeżeli należy do niego jakaś nieruchomość

Umowy dotyczące spółek, np. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

Wyszczególnione powyżej dokumenty muszą posiadać kategorycznie pieczęcie oraz autograf notariusza. Pozostałe mówiąc w skrócie nie muszą mieć wyglądu aktu notarialnego, wolno spisywać je w swobodny sposób. Trzeba pamiętać, iż przede wszystkim umowy zawarte przed notariuszem naprawdę są zgodne z przepisami.

Jeżeli kierujemy swoją uwagę na spółki handlowe, wówczas muszą one podpisywać w asyście notariusza, m.in. zgromadzenie wspólników, dokumenty dotyczące kapitału firmowego, oświadczenie tyczące się objęcia przez wspólnika określonej części wkładów.

Skonstruowanie umowy w Kancelarii Notarialnej i opatrzenie jej pieczęcią oraz podpisem rejenta podlega stosownym taksom. Są one dość wysokie, ale zależne są zwłaszcza od wartości obiektu umowy. Jeśli jakakolwiek osoba planuje przekazać nieruchomość wartą co najmniej kilka milionów złotych, wówczas musi koniecznie liczyć się z dużymi opłatami. Ostateczna taksa jest wyznaczona przez Ministra Sprawiedliwości, jednakże i tak jest ona okazała. Rejenci mówiąc w skrócie nie są zobowiązani do wyznaczania największych kwot, zaś co najistotniejsze – „walka” między notariuszami sama wymusza ich obniżenie. Do kancelarii notarialnej zmierzamy zwykle w szczególnie ważnych sytuacjach, więc takich jakie wymagają poświadczenia poprzez osobę trzecią lub pragniemy przechować ogromną sumę pieniędzy.

Czy istnieją dodatkowo inne odpłatności prócz taksy notarialnej?

Oprócz tego, iż notariusz musi koniecznie otrzymać za swoją pracę wynagrodzenie, należy sfinansować podatek, m in. od darowizny i uregulować opłaty sądowe. Kwoty te są zwracane poprzez rejenta właściwemu urzędowi skarbowemu lub sądowi. Na wszystkich dokumentach, możemy starannie sprawdzić, co powinniśmy spłacić. Niezwykle często Interesanci telefonują do Kancelarii w Toruniu i pragną szybciutko otrzymać informacje na temat tego, ile wynoszą wszystkie należności. Jedynie w wypadku taksy istnieje opcja negocjacji opłaty, bowiem na inne opłaty osoba pełniąca funkcję notariusza po prostu w ogóle nie ma wpływu.

Jakich rzeczy nie może robić notariusz?

Przede wszystkim – rejenci ogólnie rzecz ujmując nie powinni podejmować się działalności, które przeszkadzałyby w dowolnym sensie w spełnianiu obowiązków osoby zaufania publicznego. Notariusz absolutnie nie może zatem zajmować się dziedziną handlu, pośrednictwem (np. w nabywaniu działek) bądź doradztwem w interesach.

Po drugie – mówiąc w skrócie nie może mieć innej pracy bez akceptacji izby notarialnej, o ile nie będzie to zawód nauczyciela akademickiego, pracownika dydaktycznego lub będącego zestawieniem obu.

Po trzecie – pod jednakową nazwą jest w stanie działać wielu rejentów (przykładowo w postaci spółki cywilnej) natomiast z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jeśli planujesz wiedzieć więcej, kliknij w link obok – Notariusz

Komentarze są wyłączone.