Pozycjonowanie lokalne w Google

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
27 czerwca, 2017
Kupno domu, co trzeba wiedzieć?
Kupowanie domu – na co zwrócić uwagę?
5 grudnia, 2017

Obecnie przekonujemy się, że bez skutecznego wypozycjonowania witryny internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszej firmy są relatywnie niewielkie. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wykreowało złożony mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Konsumentów z Twojej okolicy, nieodzowne jest odpowiednie wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ masa okoliczności, którymi zajmiemy się w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie stwierdzić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Możemy to bez problemów zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące podpowie nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki nie kłamią – przeszło 95% Odbiorców szuka przede wszystkim przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Trzeba zrobić co się da, żeby odszukali właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a powyżej 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli masz własną restaurację, bezwarunkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo ważną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i zatroszczyć się o to, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej opiszemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne jest utworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest przesadnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i merytorycznej znajomości tematu.

Żeby dodatkowo pomnożyć swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba systematycznie je uaktualniać. Następnie tworzymy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy zakładu. Jeśli już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na sporą liczbę przychylnych opinii, to wówczas będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie kolejnych Odbiorców oraz budowanie wyższości nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy patent, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.