Jak otworzyć sklep internetowy – krótka analiza

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – alternatywa dla klasyki
Grudzień 23, 2017
Ocieplanie pianką PUR drewna
Ocieplanie pianką PUR
Styczeń 3, 2018

XXI wiek to nieprzerwany proces rozprzestrzeniania się kultury konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, nieustannie i pragną mieć coraz więcej. Nic nie wskazuje na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Nabywanie wytwornych artykułów to pierwsza sprawa, ale pozostają przecież jeszcze detergenty, jedzenie – czyli najzwyczajniej to, co jest nam nieodzowne do egzystencji. Dużo ludzi pędzi nieustannie przez życie i przez to, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Dobrym wyjściem może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Z pewnością kojarzymy niemało modelowych osób, nie mających chwili wytchnienia. Zakupy załatwiają w markecie dwa razy w miesiącu, żeby odjąć sobie notorycznego wychodzenia po niezastąpione artykuły. W XXI wieku niektóre sklepy poszły jeszcze dalej i proponują takim osobom dowóz produktów do miejsca zamieszkania.

Przeanalizowana już tematyka tyczy się głównie jednostek zapracowanych, tkwiących miesiącami w biurze. Nie pałają oni entuzjazmem, kiedy należy udać się na świąteczny shoping. Tacy ludzie ochoczo wykorzystują wtedy sklep online oraz hurtowo zamawiają gifty dla rodziny i przyjaciół. Tak więc – to oni będą naszą grupą odbiorców, jak zdążyliśmy się przekonać – wyjątkowo liczną.

Wiemy zatem jaki fundamentalny powód założenia sklepu internetowego, teraz należy rozpatrzyć jak nasz sklep ma wyglądać. Nie ma sensu próbować osiągnąć niemożliwego. Jeśli sklep internetowy ma Wam przynieść zauważalne korzyści, wtedy zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Zbadanie silnych oraz słabych stron, widoków i zagrożeń to absolutna podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowo powstałego sklepu, jak również rywalizujących podmiotów. Należy sprawdzić jakie liczby generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Krok następny to ustalenie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Powołany przez Was sklep internetowy może być skierowany do Klienta niedzielnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości typów produktów, lecz również przykładowo przekonywać do sklepu głównie Panie, ze względu na przewagę kosmetyków. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Dokładnie przeanalizujcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnych partnerów w całej Polsce. Jest taka możliwość, że będzie musieli w pierwszej fazie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Trzeba mieć świadomość, iż stworzenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, koniecznie winniśmy zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli wcześniej prowadziłeś biznes, powinieneś wyłącznie dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Kolejna istotna kwestia związana jest z produktami. Gdy już ustalimy czy zaoferujemy coś branżowego, z hermetycznej działki, czy też produkty uniwersalne, wytwarzane na szeroką skalę, koncentrujemy się na właściwym wyborze dystrybutora. Rzetelność, punktualność i bycie godnym zaufania, to musi być grupa cech, na którą musimy zwrócić uwagę. Oczywiście czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Dostawca już wybrany? Zbliżamy się do momentu, kiedy powinniśmy zredagować unikalne informacje dotyczące produktów. Ktoś spyta – czemu to takie ważne?

Wchodzimy w tej chwili w kwestię promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeżeli chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji musimy postawić na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – przejrzyste dla potencjalnych Nabywców, ale także uregulowane pod SEO, aby dobrze nam znana wyszukiwarka Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – narzędzie wyszukujące oceni Was jako niezbyt atrakcyjnych i nie uzyskamy wysokiej lokaty w wynikach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – czas na zapewnienie Klientom konkretnych form płatności. Do popularnych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno powinniśmy też zapewnić Odbiorcom możliwość płatności za pobraniem i z góry. Ważnym będzie, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Zamysł jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy nakreślony plan biznesowy i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Pora na sprawy techniczne.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. W niektórych przypadkach wystarczy choćby bezpłatny software, lecz w przypadku rozległej wizji możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena czasem jest dostarczona w parze z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli tak nie będzie – to wtedy będzie trzeba takową zakupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W przypadku hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – niosą za sobą one zbyt wiele obostrzeń, co utrudni nam pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.