Pozycjonowanie lokalne wizytówek w Google

Podpis elektroniczny
4 lutego, 2021
Notariusz Toruń – Spisujemy testament
7 lutego, 2021

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, iż bez skutecznego wypozycjonowania witryny internetowej, perspektywy na sukces naszej firmy są stosunkowo niewielkie. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wykreowało złożony system, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Klientów z pobliża, konieczne jest odpowiednie wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo elementów, którymi zajmiemy się w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego kręgu, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka doradzi nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby nie kłamią – powyżej 95% Konsumentów szuka w pierwszej kolejności firm i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Musimy uczynić co się da, żeby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść i zatroszczyć się o to, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie zastanowić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo istotne będzie zrobienie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej znajomości tematu.

Aby jeszcze zwiększyć swoje perspektywy na pozyskanie lokalnych Odbiorców, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy na bieżąco je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy spółki. Gdy już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz zredagować opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakim szczeblu wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli uda nam się wypracować sporą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Nabywców oraz tworzenie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.